Zin in muziek!

De Teamtraining ‘Zin in muziek!’ zorgt ervoor dat alle neuzen dezelfde kant op komen te staan als het gaat om meer muziek in de klas.

Motivatie
Het team krijgt een overzicht van de landelijke en politieke stimulans om muziekles weer terug te brengen in de basisschool.
Daarmee is nog niet iedere leerkracht overtuigd en staat dan ook de positieve invloed van muziek op de ontwikkeling van het brein centraal in deze training. Ontwikkelingsgebieden waarop muziek invloed heeft zijn onder andere: de kleine en grote motoriek, de sociaal-emotionele ontwikkeling, de spraak- en taal-ontwikkeling (woordenschat).

Weerstand
Ondanks de aanname dat het muziekonderwijs  weer een plek hoort te krijgen in de school zetten leerkrachten nogal eens, bewust of onbewust, de hakken in het zand. Tijdgebrek in het weekrooster en twijfel aan de eigen muzikale vaardigheden zijn veelgehoorde bezwaren.

Deze training werkt als een soort team-building: samen muziek beluisteren en muziek maken tijdens de training  zorgt voor een fijne sfeer, bevordert de samenwerking en het onderling vertrouwen.
Obstakels die leerkrachten ervaren in het geven van muziekles mogen worden uitgesproken. De mindset ‘denken in mogelijkheden i.p.v. onmogelijkheden’ zorgt ervoor dat leerkrachten inzien wat wél binnen hun muzikale bereik ligt. Ook zien ze welke muziek-didactische en organisatorische  kwaliteiten de collega’s hebben waar ze van kunnen leren of door geïnspireerd worden.
Daarna kan het team samen aan de slag met het invoeren van de leerlijn muziek!

Plezier
De opbrengst van deze team-training is PLEZIER:
werkplezier voor de leerkrachten zorgt voor…
leerlingen die plezier hebben tijdens de wekelijkse muziekles waardoor ze gaan…
leren met plezier!

Contact
Is jouw team toe aan een motiverende muziektraining? Neem contact op!

https://sonatamuziekonderwijs.nl/contact/

 

Een WordPress.com website.

Omhoog ↑

%d bloggers liken dit: