Klanken in Kleuren | Les 1 t/m 10
In de eerste 10 lessen maken de kinderen kennis met de eerste beginselen van muzieknotatie. Met gebruik van tastbare materialen en kleurrijke symbolen leren de kinderen toonhoogte noteren. De toonhoogte-notatie breidt zich uit van 2 lijnen in les 1 naar 4 lijnen in les 10. De ritmische notatie beperkt in deze 10 lessen zich tot de duur van kwartnoot en kwartrust in een vierkwarts- en driekwartsmaat.



Inhoud les 1 t/m 10 | Download
De inhoudsopgave geeft aan wat per les het onderwerp is en welke leerdoelen daaraan verbonden zijn.
Klanken in Kleuren | Methode les 1 t/m 10
Ben je ervan overtuigd dat deze methode geschikt is voor jou en je leerlingen? Bestel hier de methode.
Klanken in Kleuren | Les 11 t/m 20
In les 11 t/m 20 wordt het gebruik van symbolen vervangen door muzieknoten. De melodische notatie breidt zich uit van C tot C. De ritmische notatie omvat vanaf les 19 de achtste-, kwart- en halve noten. Daarnaast leren de kinderen musiceren op 3 dynamiek-niveaus: piano, forte en mezzoforte. In les 20 wordt dynamiek én tempo gekoppeld aan de muzikale expressie van de gevoelens blij, boos, bedroefd en bang.



Inhoud les 11 t/m 20| Download
De inhoudsopgave geeft aan wat per les het onderwerp is en welke leerdoelen daaraan verbonden zijn.
Klanken in Kleuren | Methode les 11 t/m 20
Ben je ervan overtuigd dat deze methode geschikt is voor jou en je leerlingen? Bestel hier de methode.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.